Volkswagen Oldies

Kever 12/13/1500, 1302, 1303, cabriolet / Bus T1, T2, T3 / Karmann Ghia

Ovaal uit 1956

Het nieuwe project betreft een kever Ovaal uit 1956 welke reeds grotendeels gedemonteerd is. We hebben inmiddels de koets van het chassis losgemaakt en alles blijkt nog in redelijk goede conditie te zijn. Binnenkort volgen er nieuwe foto's. Hierbij alvast wat foto's van de huidige staat.

Kijk hier voor de foto's.

Afgeronden projecten:

Wij hebben diverse kevers volledig body off gerestaureerd. Hierbij zijn de bodemplaten vervangen, het chassis gestraald en gescoupeerd. De kokerbalken vervangen etc... Al het slechte plaatwerk is in zijn geheel verwijderd en er zijn nieuwe delen ingelast.

Hier een overzicht van de laatse afgeronden projecten:

Blauwe Kever 1200 bj 1970:

Bij de blauwe kever is een originele Rag-Top dak ingebouwd. De Kever is body off geweest. De bodemplaten zijn vervangen. Alle leidingen zijn vervangen. De vooras is verstelbaar gemaakt. De standaard motor is vervangen door een 1.8 injectie motor van Subaru op LPG. De remmen zijn rondom vervangen door remmen van een Porsche 944. De veerplaten aan de achterzijde zijn vervangen door verstelbare veerplaten. De kever wordt dagelijks gebruikt.

Kijk hier voor de foto's.

Gele Kever 1300

De gele Kever is body off geweest. Zowel het chassis als de carosserie is gestraald. Alle leidingen en remmen zijn vervangen. De vooras is verstelbaar gemaakt en versmald voor het kunnen monteren van 18" velgen. Aan de voorzijde zijn schijfremmen gemonteerd. Er is een nieuwe hemelbekleding gemonteerd. De motor is vervangen door een 1.8 Turbo Subaru motor.

kijk hier voor de foto's.

Kijk hier voor filmpje 1 en hier voor filmpje 2.

Gele Kever speedster bj 1975

De gele Kever speedster is geheel body off geweest. De carosserie is eerst voorzien van cabrioletbalken en de andere benodigde versterkingen bij de deurstijlen. Vervolgens is het dak eraf gehaald. De speedster is geen polyester bouwkit die je kant en klaar kan kopen. De achterzijde is geheel van metaal. Ook het verlaagde voorruit frame is gewoon van metaal en ingekort. De achterspatborden zijn 12 centimeter en van polyester. De voorspatborden zijn 5 centimeter breder en ook van polyester. De onderplaat van de chassiskop is vervangen door 4 centimeter dik staal om meer gewicht op de vooras te krijgen. De vooras is verstelbaar gemaakt. De motor is vervangen door een 2.0 injectie Subaru motor. Het dashboard is dichtgemaakt en voorzien van Porsche toerenteller en kilometerteller. De benzinetank is aangepast voor de benzinepomp van Subaru en direct een binnenvuller van gemaakt. Alle handgrepen zijn weggewerkt. De deuren gaan nu op afstand elektrisch open. De speedster is aan de voor en achterzijde verlaagd. De stoelen komen uit een Honda CRX en de achterbank is zelf gemaakt. Ook de gehele uitlaat is door ons zelf gemaakt en bestaat uit twee sportdempers achter elkaar. Hierdoor wordt er een mooie brom geproduceerd in plaats van een hoop "herrie". Het oliecarter is ingekort. Tevens is de speedster voorzien van een met de handgemaakte cabrioletkap.

Klik hier voor de foto's.

Naar boven